Hopp til hovedinnhold

Nettkjøp av billetter

Spørsmål om nettkjøp og -salg av billetter fra www.stavanger-kulturhus.no? Se her, eller ta kontakt.

Hvordan får jeg billetten(e)?

  • På e-post
    Dersom du fyller ut en e-postadresse i bestillingen din vil du få billetten(e) tilsend som en pdf fil til den e-postadressen du har oppgitt. Disse billettene skriver du ut selv og har med deg på arrangementet. Dette er gyldige billetter som ikke trenger å byttes inn så lenge strekkoden er lesbar. Krøllete billetter og billetter som er forminsket i størrelse før de skrives kan være vanskelige å lese.
  • Last ned direkte
    Fra kvitteringssiden som genereres etter at du har registrert alle betalingsdetaljer, kan du følge en link der til nedlasting av pdf-billetter. Dette er de samme billettene som du får tilsend om du registrerer en e-postadresse. Billettene du laster ned og skriver ut er gyldige billetter som ikke trenger å byttes inn noen plass så lenge strekkoden er intakt (se også punktet over).
  • Billettkjøp på Sølvberget
    Det selges også billetter til alle våre arrangementer fra Informasjonen i 1. etasje på Sølvberget.

Ikke fått billetter på e-post?

Det skjer selvsagt noen ganger at man skriver inn feil e-postadresse eller feilstaver denne. Det hender også tidvis at folkens billetter blir stoppet av spamfiltre og lagt i spam-mapper eller lignende. Dette forekommer blant annet tidvis i hote-post, ge-post og telenors e-postprodukter. Sjekk spam-mappen din for å finne billettene.

Om banker og penger

Noen ganger går ikke nettsalgstransaksjoner gjennom. Dette kan ha flere grunner. Som oftest skyldes det at man bruker for lang tid på å fylle ut detaljene og at siden 'timer ut' av sikkerhetsårsaker.

Det vil likevel ofte se ut som om pengene er trukket om du sjekker nettbanken din. Dette er fordi bankene reserverer pengene til eksempelvis Sølvberget i det en transaksjon starter. Ved en vellykket transaksjon trekkes beløpet en gang til og overføres til oss om alt stemmer.

Det kan dermed se ut som du er trukket to ganger for billetter. Det er ikke tilfellet. Det første beløpet er det banken din som har reservert - det andre beløpet er det vi får. Reservasjonsbeløpet tilbakebetales av banken din, men det kan ta fra en dag til en uke før pengene er tilbake på konto. Ta kontakt med banken din for spørsmål rundt dette.

Dersom en feil oppstår, som eksempelvis at tiden for transaksjonen går ut, tilbakeføres de reserverte pengene til deg som kunde uten at pengene noen gang var innom Sølvberget, Stavanger bibliotek og kulturhus. De forskjellige bankene har forskjellige rutiner på dette, og det kan variere fra en dag og to til en uke før pengene igjen er tilgjengelig på kontoen din. Dette avhenger av de forskjellige bankenes rutiner for dette.

Dette er dessverre ikke noe Sølvberget er herre over, og vi beklager selvsagt de gangene dette fører til ubeleiligheter for våre kunder.

 

KONTAKTPERSON

Eroll Novaj
Informasjonsmedarbeider,
Sølvberget, Stavanger kulturhus

Google+