Hopp til hovedinnhold

Nettkjøp av billetter

Nettkjøp av billetter

Spørsmål om nettkjøp og -salg av billetter til våre arangementer.

Hvordan kjøper jeg billetter?

Finn arrangementet du ønsker å kjøpe biletter til på vår kalender Hva skjer på sølvberget.no. 

Billettkjøp LinTicket

Huk av for en billett og følge anvisningene! Det er svært viktig for smittesporing at du fyller inn fullt navn, e-post adresse og telefonummer  slik at det er lett for oss å ta kontakt med deg.

NB! Du kan opprette en profil på bilettportalen LinTicket for lett å få tilgang på billettene dine. Her kan du også få hjelp hvis det oppstår problem!

Hvordan får jeg billetten?

  • På e-post
    Dersom du fyller ut en e-postadresse i bestillingen din vil du få billetten tilsendt til den e-postadressen du har oppgitt. Dette er gyldige billetter som ikke trenger å byttes inn så lenge strekkoden er lesbar. 
  • Det selges også billetter til alle våre arrangementer i 1. etasje på Sølvberget.

Ikke fått billetter på e-post?

Det skjer selvsagt noen ganger at man skriver inn feil e-postadresse eller feilstaver denne. Det hender også tidvis at folkens billetter blir stoppet av spamfiltre og lagt i spam-mapper eller lignende. Sjekk spam-mappen din for å finne billettene.

 

Billett hva gjør jeg

Om banker og penger

Noen ganger går ikke nettsalgstransaksjoner gjennom. Dette kan ha flere grunner. Som oftest skyldes det at man bruker for lang tid på å fylle ut detaljene og at siden 'timer ut' av sikkerhetsårsaker.

Det vil likevel ofte se ut som om pengene er trukket om du sjekker nettbanken din. Dette er fordi bankene reserverer pengene til eksempelvis Sølvberget i det en transaksjon starter. Ved en vellykket transaksjon trekkes beløpet en gang til og overføres til oss om alt stemmer.

Det kan dermed se ut som du er trukket to ganger for billetter. Det er ikke tilfellet. Det første beløpet er det banken din som har reservert - det andre beløpet er det vi får. Reservasjonsbeløpet tilbakebetales av banken din, men det kan ta fra en dag til en uke før pengene er tilbake på konto. Ta kontakt med banken din for spørsmål rundt dette.

Dersom en feil oppstår, som eksempelvis at tiden for transaksjonen går ut, tilbakeføres de reserverte pengene til deg som kunde uten at pengene noen gang var innom Sølvberget, Stavanger bibliotek og kulturhus. De forskjellige bankene har forskjellige rutiner på dette, og det kan variere fra en dag og to til en uke før pengene igjen er tilgjengelig på kontoen din. Dette avhenger av de forskjellige bankenes rutiner for dette.

Dette er dessverre ikke noe Sølvberget er herre over, og vi beklager selvsagt de gangene dette fører til ubeleiligheter for våre kunder.

 

 

Google+